Ηλεκτρική μανδάλωση δυο Α.Τ.Κ. με 4 μπουτόν. Ηλεκτρική μανδάλωση δυο Α.Τ.Κ. με 4 μπουτόν.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

10/recent/ticker-posts

Ηλεκτρική μανδάλωση δυο Α.Τ.Κ. με 4 μπουτόν.

 


—Στην πράξη πολλές φορές, απαιτείται η συνδυασμένη λειτουργία δύο ή περισσότερων Ασύγχρονων Τριφασικών  Κινητήρων.
Όταν ένα μηχάνημα ή συγκρότημα έχει περισσότερους από ένα κινητήρες, απαιτείται αφ' ενός για την λειτουργικότητα του μηχανήματος και αφ' ετέ­ρου για την ασφάλεια των ανθρώπων, που τα χειρίζονται, να μπαίνει σε λειτουργία ο πρώτος κινητήρας και εφ' όσον λειτουργεί αυτός, στην συνέχεια, να μπαίνει σε λειτουργία και ο δεύτερος κινητήρας.



Αν λοιπόν για οποιοδήποτε λόγο ο πρώτος κινητήρας δεν δουλεύει (ή στα­ματήσει) δεν μπορεί να μπει σε λειτουργία ο δεύτερος (ή να διακοπεί η λειτουργία του αντίστοιχα). 
Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω της ηλεκτρικής μανδάλωσης.

—Ο βασικός «απλός» αυτοματισμός που θα εκτελέσει αυτό «σενάριο» φαίνεται στη εικόνα

Στον αυτοματισμό αυτό χρησιμοποιούνται 2 μπουτόν για τον Κινητήρα Μ1 (START/b2-STOP/b1) και 2 μπουτόν για τον Κινητήρα Μ2 (START/b4-STOP/b3), βεβαίως σαφώς ανεξάρτητα αλλά «μανδαλωμένα». Δηλ. απαιτούνται συνολικά 4 μπουτόν. 

Τα μπουτόν αυτά ανά ζεύγη STOP-START σε «μπουτονιέρα», μπορεί να είναι τοποθετημένα σε διαφορετικά σημεία, έστω κοντά στους αντίστοιχους κινητήρες.

Έτσι αν πιεστεί το μπουτόν START/b2 του Κινητήρα Μ1, θα οπλίσει το πρώτο ρελαί C1 και θα αυτοσυγκρατηθεί από την επαφή C1 ( και ταυτόχρονα θα κλείσει και η επαφή C1  που είναι και η επαφή ηλεκτρικής μανδάλωσης. 

Έτσι δίδεται η δυνατότητα να λει­τουργήσει και το δεύτερο ρελέ C2, εφ΄ όσον πατηθεί το μπουτόν START/b4 του Κινητήρα Μ2. 

Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν λειτουργεί το πρώτο ρελέ C1, η επαφή C1  θα παραμείνει ανοιχτή και κατά συνέπεια θα υπάρχει αδυναμία εκκίνησης του δεύτερου ρελέ C2 και άρα του Κινητήρα Μ2 


Στο ηλεκτρικό σχέδιο χρησιμοποιούμε ρελέ 24VACγια προστασία των χειριστών και φυσικά τα ρελέ ισχύος θα είναι με πηνίο 24VAC