Συνδεσμολογία ασύγχρονου μονοφασικού κινητήρα με αλλαγή φοράς περιστροφής Συνδεσμολογία ασύγχρονου μονοφασικού κινητήρα με αλλαγή φοράς περιστροφής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

10/recent/ticker-posts

Συνδεσμολογία ασύγχρονου μονοφασικού κινητήρα με αλλαγή φοράς περιστροφής





Σε μικρούς αυτοματισμούς κίνησης (λ.χ. γραμμή παραγωγής, γκαραζόπορτες) συνήθως χρησιμοποιούμε ασύγχρονους μονοφασικούς κινητήρες με 2 τυλίγματα, το κύριο και το βοηθητικό, που είναι τοποθετημένα σε γωνία 90°.

Για να γίνει η εκκίνηση χρειάζεται αρκετή ροπή η οποία επιτυγχάνεται με τροφοδότηση του βοηθητικού τυλίγματος από την ίδια τάση μέσω πυκνωτή για μετατόπιση της φάσης.



Μια απλή συνδεσμολογία ασύγχρονου μονοφασικού κινητήρα με αλλαγή φοράς περιστροφής είναι η παρακάτω:





Στα μικρά μοτέρ, τα δυο τυλίγματα έχουν παρόμοια ηλεκτρικά χαρακτηριστικά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναλλακτικά ως κύρια ή βοηθητικά με αποτέλεσμα την αλλαγή φοράς περιστροφής (αριστερά ή δεξιά)


Υπάρχουν πολλοί τρόποι τοποθέτησης και σύνδεσης αυτού του πυκνωτή στο κύκλωμα, όπως φαίνονται στα σχήματα



Σε μεγαλύτερους κινητήρες χρειάζονται διαφορετικοί πυκνωτές για την εκκίνηση και για την κανονική λειτουργία.υπάρχουν σε διάφορες χωριτικότητες
Εκκινήσεως (25 - 400 mf) 
λειτουργίας (2 - 40 mf) 
μονοί και διπλοί με περίβλημα από βακελίτη ή μέταλλο, 220 - 380 Volt.
 Επειδή αναφερόμαστε σε πυκνωτές λίγων μF μεγάλης τάσης (η διαχείριση τους επιβάλλει την προσοχή σας!) έχουν μεγάλο μέγεθος, αρκετό κόστος όπως και διαφορετικούς τύπους. Λ.χ. ο "πυκνωτής εκκίνησης" (RUN capacitor) 

ΔΕΝ αντέχει για μεγάλη και σταθερή χρήση όπως ο "πυκνωτής μόνιμου λειτουργίας" (RUN capacitor).
 
Μορφή πυκνωτή 10μF/450V για μοτέρ: