Η Λειτουργία του θερμικού ρελέ Η Λειτουργία του θερμικού ρελέ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

10/recent/ticker-posts

Η Λειτουργία του θερμικού ρελέ

   
http://ilektroaytomatismoi.blogspot.gr/

Τα θερμικά ρελέ αποτρέπουν μια ηλεκτρικό κινητήρα  από το να τραβήξει παραπάνω ρεύμα από το ονομαστικό και έτσι να υπερθερμανθεί.
 
Οι λόγοι που ενεργοποιείτε το θερμικό είναι

1 Διακοπή μιας φάσης Δικτύου
2 Πτώση τάσης δικτύου
3 Υπερφόρτωση κυκλώματος-κινητήρα
4 Μηχανική βλάβη



Έτσι δημιουργούν αύξηση στο ρεύμα του κινητήρα και αύξηση στην θερμοκρασία της μηχανής.
 να υπερθερμανθεί, και κυριολεκτικά να καεί.


     
http://ilektroaytomatismoi.blogspot.gr/
 


         
http://ilektroaytomatismoi.blogspot.gr/
Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσουμε, ότι οι ασφάλειες
 προστατεύουν το κύκλωμα τροφοδοσίας του κινητήρα από βραχυκυκλώματα δεν παρέχουν προστασία έναντι υπερεντάσεων, διότι όπως από τις χαρακτηριστικές καμπύλες λειτουργίας αυτών των ασφαλειών, ο χρόνος που Θα χρειαστεί μεγάλος ιδιαίτερα για μικρές υπερέντασις.

Υπάρχουν διάφορα είδη θερμικών ρελέ  ανάλογα την ένταση τους(Αμπέρ)
 
http://ilektroaytomatismoi.blogspot.gr/

και την κατασκευή τους τα χωρίζουμε σε
                                                                    μηχανικά
 
http://ilektroaytomatismoi.blogspot.gr/
 
                                                            ηλεκτρονικά θερμικά


http://ilektroaytomatismoi.blogspot.gr/

                                                                και τα συμβολίζουμε 
         
http://ilektroaytomatismoi.blogspot.gr/



Εδώ θα ασχοληθούμε με την λειτουργία ενός μηχανικού θερμικού

                                                                        Περιγραφή.
   
http://ilektroaytomatismoi.blogspot.gr/





http://ilektroaytomatismoi.blogspot.gr/
Το Θερμικό αποτελείται από τρία διμεταλλικά ελάσματα ( γύρω από τα οποία περνούν οι φάσεις πριν τροφοδοτήσουν τον κινητήρα.
       
http://ilektroaytomatismoi.blogspot.gr/
διμεταλλικό θερμικού
                     

Ένας πλαστικός άξονας  συνδέει μηχανικά τα 3 διμεταλλικά ελάσματα ενός βραχίονα μπορεί να ανοίξει την επαφή ελέγχου 95 -96 μαντάλωση που υπάρχει δεν επιτρέπει την αυτόματη στην αρχική του θέση, έτσι ώστε η επαφή 95-96 μόνο με χειροκίνητη επαναφορά.

         
http://ilektroaytomatismoi.blogspot.gr/
ο μηχανισμός του θερμικού
Θα πρέπει να σημειώσουμε, ότι για την λειτουργία τον θερμικού αρκεί η κάμψη
του ενός μόνο διμεταλλικού ελάσματος.
 Όταν ο κινητήρας λειτουργεί με κανονικές συνθήκες δηλ. όταν το ρεύμα διαρρέει τους αγωγούς τροφοδοσίας του είναι ίσο με το ονομαστικό λειτουργίας του, τότε τα διμεταλλικά ελάσματα του Θερμικού βρίσκονται στην θέση που φαίνονται στο σχήμα  και η επαφή ελέγχου 95-96 είναι κλειστή
http://ilektroaytomatismoi.blogspot.gr/
 Ας υποθέσουμε ότι για οποιοδήποτε λόγο περνά από τους αγωγούς τροφοδοσίας του κινητήρα μεγαλύτερο ρεύμα (υπερένταση).
 
Σε αυτή την περίπτωση τα διμεταλλικά ελάσματα  Θα θερμανθούν και λόγω τον διαφορετικού συντελεστή διαστολής των δύο μετάλλων από τα οποία αποτελούνται τα διμεταλλικά

 Θα λυγίσουν.
       

http://ilektroaytomatismoi.blogspot.gr/

   
http://ilektroaytomatismoi.blogspot.gr/
Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την μετακίνηση του πλαστικού άξονα , ο οποίος μέσω του βραχίονα θα ανοίξει την επαφή ελέγχου 95 - 96, στο κύκλωμα αυτοματισμού.
       
http://ilektroaytomatismoi.blogspot.gr/
 Μόλις ανοίξει η επαφή 95 - 96 θα διακοπεί η τροφοδοσία του πηνίου και ο ηλεκτρονόμος Θα απενεργοποιηθεί με αποτέλεσμα τη διακοπή τροφοδοσίας του κινητήρα .

http://ilektroaytomatismoi.blogspot.gr/
Το μαντάλωμα του βραχίονα  δεν επιτρέπει το αυτόματο κλείσιμο της επαφής 95 - 96.
     
Το κλείσιμο της επαφής 95 - 96 επιτυγχάνεται με χειροκίνητη επαναφορά,με το κουμπί reset αφού πρώτα ελεγχθεί και αποκατασταθεί η αιτία που προκάλεσε την υπερένταση στο κύκλωμα.


http://ilektroaytomatismoi.blogspot.gr/

Υπάρχει και η επαφή 97NO-98NO που είναι η αντίθετη του 95NC-96NC που μας βοηθάει να βάλουμε μια ενδεικτική λυχνία που θα ανάβει όταν απενεργοποιείτε το θερμικό

Ακόμα υπάρχει και  ο ρυθμιστής του θερμικού 


Προστασία ασύγχρονων τριφασικών κινητήρων(θερμικά) 


PowerNomimal current InDirectly FusedStar - Delta StartedStar - Delta contactor InCircuit Breaker In
KWHPAAAΑA
0,20,30,722-16
0,330,51,122-16
0,50,71,422-16
0,81,12,144-16
1,11,52,644-16
1,523,664(16)2216
2,235,0106(16)2216
346,61610(16)2216
45,58,52016(16)2216
5,57,511,52520(16)2216
7,51015,53525(25)2225
111522,23535(40)3040
1520305035(40)3040
2230446350(63)/6060
3040578063(63)/6060
45668512510090100
5575104160125110100
75100140200160150200
90125168225200220200
110150205300250220200
132180245400300300400
160220290430300300400
200270360500430480400
240325430630500480480